Projekt „Ma(g)dalenki” to działanie realizowane od września 2018r. do czerwca 2019r. Wzięły w nim udział dziewczyny w wieku 15-18 lat – uczennice warszawskich szkół.

Pod okiem trenerek ze Stowarzyszenia przygotowały spektakl Teatru Forum i scenariusz spektaklu mówiący, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi dziewczynami, o wizerunku kobiet (m.in.w mediach), ograniczających stereotypach oraz o ich prawach.

Premiera spektaklu „Ja, dziewczyna” miała miejsce 15 maja 2019 r. o godzinie 19:00 w Stacji Muranów.

Na widowni zgromadziło się wiele osób zainteresowanych poruszaną tematyką. Spektakl tworzony był metodą Teatru Forum, a więc w rozwiązania przedstawionego na scenie problemu włączona była publiczność – każda z osób miała szansę wejść na scenę i zaproponować rozwiązania sytuacji, z którą się nie zgadza.

Uczestniczki tak mówiły po zakończeniu projektu: „Cieszę się, że miałam możliwość przekazać to co mam do powiedzenia w bardzo oryginalny sposób. Dzięki udziałowi w projekcie zyskałam wiedzę aktorską jak oraz taką świadomość co się dzieje w społeczeństwie, jak postrzegane są kobiety”, „Na pewno czuję się pewniej, wiedząc że mogę dużo zdziałać i to na różny sposób! Chciałabym dalej pokazywać spektakl, żeby jak najwięcej uświadamiać społeczeństwo w kobiecych wyzwaniach”.

Zapraszamy do przeczytania artykułu zawierającego podsumowanie projektu.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest Laboratorium Ma(g)dalen,
  • o genezie projektu,
  • o wyzwaniach w realizacji projektu,
  • o procesie tworzenia spektakli i efektach pracy.

Artykuł został stworzony przez trenerki i koordynatorki projektu – Kamillę Gryszel i Małgorzatę Winiarek-Kołucką.

Ma(g)dalenki projekt pełen wyzwań i zmian

Podsumowując nasze działania, widzimy, że kluczowe w pracy z młodymi dziewczynami są:

  • osobiste rozmowy i spotkania podczas rekrutacji i promocji – umożliwiają one budowanie relacji i kontaktu między dziewczynami a prowadzącymi;
  • ustalenie dobrego przepływu informacji między młodymi i prowadzącymi (co nam umożliwił Messenger);
  • włączenie w proces pracy z grupą dyspozycyjnej pary trenerskiej lub większej liczby osób prowadzących, które będą mogły w różnych terminach prowadzić zajęcia;
  • przestrzeń na rozmowy z aktorkami o ich przeżyciach i refleksjach po spektaklu i pracy z publicznością.

Projekt był współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.