Projekt „Ma(g)dalenki” to działanie realizowane od września 2018r. do czerwca 2019r. Wzięły w nim udział dziewczyny w wieku 15-18 lat – uczennice warszawskich szkół.

Pod okiem trenerek ze Stowarzyszenia przygotowały spektakl Teatru Forum i scenariusz spektaklu mówiący, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi dziewczynami, o wizerunku kobiet (m.in.w mediach), ograniczających stereotypach oraz o ich prawach.
Na widowni zgromadziło się wiele osób zainteresowanych poruszaną tematyką. Spektakl tworzony był metodą Teatru Forum, a więc w rozwiązania przedstawionego na scenie problemu włączona była publiczność – każda z osób miała szansę wejść na scenę i zaproponować rozwiązania sytuacji, z którą się nie zgadza.

Uczestniczki tak mówiły po zakończeniu projektu: „Cieszę się, że miałam możliwość przekazać to co mam do powiedzenia w bardzo oryginalny sposób. Dzięki udziałowi w projekcie zyskałam wiedzę aktorską jak oraz taką świadomość co się dzieje w społeczeństwie, jak postrzegane są kobiety”, „Na pewno czuję się pewniej, wiedząc że mogę dużo zdziałać i to na różny sposób! Chciałabym dalej pokazywać spektakl, żeby jak najwięcej uświadamiać społeczeństwo w kobiecych wyzwaniach”.
Z artykułu dowiesz się:
- czym jest Laboratorium Ma(g)dalen,
- o genezie projektu,
- o wyzwaniach w realizacji projektu,
- o procesie tworzenia spektakli i efektach pracy.
Artykuł został stworzony przez trenerki i koordynatorki projektu – Kamillę Gryszel i Małgorzatę Winiarek-Kołucką.
Podsumowując nasze działania, widzimy, że kluczowe w pracy z młodymi dziewczynami są:
- osobiste rozmowy i spotkania podczas rekrutacji i promocji – umożliwiają one budowanie relacji i kontaktu między dziewczynami a prowadzącymi;
- ustalenie dobrego przepływu informacji między młodymi i prowadzącymi (co nam umożliwił Messenger);
- włączenie w proces pracy z grupą dyspozycyjnej pary trenerskiej lub większej liczby osób prowadzących, które będą mogły w różnych terminach prowadzić zajęcia;
- przestrzeń na rozmowy z aktorkami o ich przeżyciach i refleksjach po spektaklu i pracy z publicznością.