24 maja 2022 r. w godz. 11:00-17:00 na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku odbyła się konferencja pt. „Drama jako narzędzie wspierania młodych ludzi w świadomym myśleniu o swojej przyszłości”.
Raport z badań Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej –pt. „Dyskryminacja – obecność nieusprawiedliwiona” pokazuje, że nauczyciele i nauczycielki potrzebują wsparcia w obszarze pracy z różnorodnością i rozwoju tolerancji w klasach. Odpowiedzią na te potrzeby jest projekt Dramowe historie uchodźcze, w ramach którego powstały scenariusze zajęć dramowych dotyczących tematyki uchodźctwa.
Uczestnicy projektu Dramowi Obywatele w ferie zimowe zakończyli pierwszą fazę udziału w Projekcie! Wkraczamy w kolejny etap, w którym grupy młodzieży z gmin Długosiodło i Sadowne będą przygotowywać i realizować działania swojego pomysłu.
Projekt Dramowi Obywatele realizowany był we współpracy z islandzkim partnerem – firmą ÁSKORUN, reprezentowaną przez Björna Vilhjálmssona.
25 kwietnia 2016r. w klubokawiarni PaństwoMiasto odbyła się debata okfordzka: „Dorośli hamują oddolną aktywność uczniów” zorganizowana przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Czy metoda dramy stosowanej jest skutecznym narzędziem edukacji obywatelskiej?
W ramach projektu młodzież i dorośli mieli okazję współpracować podczas wspólnych wyjazdów oraz przygotowując i realizując inicjatywy na rzecz społeczności lokalnych.
W projekcie Dramowi Obywatele wzięło udział ponad dwudziestu dorosłych mieszkańców gmin Długosiodło oraz Sadowne, którzy działają na rzecz swoich gmin i chcą tę swoją działalność rozwijać. Uczestniczyli w warsztatach, zdobywając narzędzia potrzebne do lokalnych działań z młodzieżą.
Młodzież z Sadownego zorganizowała wspólne malowanie graffiti oraz grę terenową połączone z prezentacją ich nowej piosenki pt. „Razem możemy więcej”
Młodzież z Długosiodła zorganizowała w majówkę trzy inicjatywy obywatelskie.